مشخصا ت کلی طرح :
این پروژه در زمینی به مساحت 8122 متر مربع، واقع در خیابان شهید فرحزادی به فاصله یکصد متر بالاتر از سه راه ایوانک، سمت راست در مسیر جنوب به شمال واقع گردیده است.
شاخص های طرح در یک نگاه
• ماهیت بیمارستان: چند تخصصی
• 26 طبقه درمانی و کلینیک، 9 طبقه پارکینگ
• طبقات همكف و اول: ١٠٩٥١ متر مربع
• تعداد تخت های اورژانس : 23 تخت
• تأسیسات بیمارستانی: 17116 متر مربع
• آسانسورها و راه پله ها: 8852 متر مربع
• فضاهای رفاهی: 11.127 متر مربع
• طبقات زير زمين 9 طبقه
• تعداد آسانسورها: ٥٦ عدد
• مساحت کل: بالغ بر 190 هزار متر مربع
• فضاهای عمومی و پارکینگ ها : 60500 متر مربع
• فضاهای تشخیصی و درمانی: 72590 متر مربع
• کلینیک های اختصاصی : 37188 متر مربع
• ٢٥ طبقه روي همكف و يك طبقه هلي پد
این پروژه با مشارکت شهرداری تهران به میزان حدود 11 در صد قدرالسهم شهرداری و 89 درصد شرکت پزشکی کوشک آتیه سرمایه گذاری گردیده و احداث میگردد.
بر اساس کارشناسی که در سال 1392توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام گردیده است، مبلغ ریالی جهت احداث این پروژه به میزان تقریبی پنج هزارو هشتصد و سی میلیارد ریال قیمت روز، بدون احتساب نرخ تورم و هزینه تعدیل در نظر گرفته شده است.
مشخصات سازه ای پروژه:
اسکلت این پروژه از اسکلت فلزی طراحی گردیده به میزان تقریبی 28000 هزار تن با اتصالات پیچ و مهره ای از نوع tc bolt. با توجه به حساسیت نوع سازه در هنگام رفتار سازه در زمان زلزله از دمپر های اصطحکاکی (میراگرها) در این پروژه استفاده میگردد.
جهت اجرای این پروژه با توجه به میزان مورد نیاز پارکینگ ها مطابق دستورالعمل کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران به میزان 1500 عدد پارکینگ در 7 طبقه در زیر زمین طراحی گردیده است. با توجه به تعداد طبقات پارکینگ ها حدود 40 متر از متوسط تراز خیابان شهید فرحزادی حفاری میگردد که جهت پایدار سازی این مجموعه در ضلع جنوب از شمع ریزی ارتفاع 50 متر استفاده میگردد و در سایر وجوه پروژه از عملیات نیلینگ و انکراژ همزمان جهت اجرای سازه نگهبان استفاده و بهره گیری میگردد.
در طراحی این بیمارستان از 35 اتاق عمل استفاده گردیده و طبقات دارای بخش های مختلف شامل نوزادان و زنان و قلب و داخلی و ارولوژی و اعصاب و روان و سایر بخش ها و بخش های پارکلینیکی جهت سرویس دهی مناسب به بیماران میباشد استفاده میگردد.
جهت دسترسی از پارکینگ به طبقات کلنیک ها آسانسور هایی تعبیه گردیده، همچنین از طبقه همکف نیز تعدادی آسانسور جهت دسترسی به لابی طبقه هفدهم و دسترسی به طبقات بالاتر احداث میگردد. مجموعاً ساختمان در 9 طبقه پارکینگ که دو طبقه این قسمت کاربری درمانی دارد و شانزده طبقه جهت فضای بخش ها و بیمارستانی طراحی گردیده و نه طبقه کلینیک های مختلف از طبقه هفدهم در این طرح میباشد. ضمناً در روی ساختمان یک هلی پد (محل فرود هلیکوپتر) طراحی گردیده است که مستقیماً توسط یک آسانسور جهت بیماران بد حال به اورژانس ارتباط دارد. همچنین دو درب برای اورژانس از محل شهید فرحزادی و درب اورژانس بیماران بد حال از بن بست هفتم خیابان شهید سیف در نظر گرفته شده است.